Ambassadeurs

Comité van aanbeveling

De betrokkenheid van het comité van aanbeveling is voor Stichting ES van ongekende waarde. We vinden het een eer dat deze prominente personen en professionals hun naam aan Stichting ES willen verbinden. Zij dragen de doelstellingen van Stichting ES een warm hart toe en promoten daarmee Stichting ES  in Nederland.

Jean-Pierre van de Ven

Jean-Pierre van de Ven is vanaf 1996 zelfstandig gevestigd relatiepsycholoog. Hij was daarnaast docent relatietherapie en onderzoeker aan de Universiteit van Amsterdam (1996-2001), oprichter van de eHealth-initiatieven Interapy en Annazorg (2001-2005) en systeemtherapeut bij Mentrum (tot 2019). Hij is woordvoerder van MIND Korrelatie en directeur van Duurzame Relatie BV, een initiatief dat tot doel heeft om mensen een nog fijnere relatie te bezorgen. Jean-Pierre is columnist en schrijver van diverse artikelen en boeken over liefde, relaties en seksualiteit.

Mensen die problemen ervaren, voelen zich vaak alleen. Belangrijk is dan dat er iemand is aan wie je je verhaal kwijt kunt. Iemand die daar verstand van heeft en die de tijd neemt om naar je verhaal te luisteren. Die daarmee aangeeft dat je ertoe doet, dat je de moeite waard bent om even bij stil te staan. Alleen dat zal mensen al zo goed doen.

Ben Mandemakers

DMG werd in 1978 opgericht door Ben Mandemakers (1956). Hij opende in de schuur van zijn ouders zijn eerste keukenzaak. Inmiddels is DMG de grootse woonretailer van Nederland en naast Nederland actief in België en Duitsland. Anno 2019 werken er ruim 5500 mensen bij DMG.

In het leven heb je nu eenmaal tegenslagen, ook als ondernemer. Gelukkig kan ik daar goed mee omgaan. Dat is helaas niet voor iedereen zo. Daarom is het goed dat er een plek is waar je je hart kunt luchten. Anoniem, zodat je geen drempel hoeft te voelen om de hulpvraag te stellen. Daarom ben ik ambassadeur van Stichting ES.

Ben Mandemakers

Mr. E.A.T.M. Gijzen-van Mierlo

Notaris Lot Gijzen is een bekend gezicht voor Waalwijk en omgeving als het gaat om juridische vraagstukken, maar zeker ook als actief betrokkene bij goede doelen. In de beginjaren heeft zij zich als bestuurslid ingezet voor Stichting ES. Met haar heldere kijk op zaken en doortastende uitvoering heeft zij aan de wieg gestaan van ES. Iedere drie jaar verbindt ze zich aan een ander goed doel. Als bestuurslid tegenwoordig niet meer betrokken bij Stichting ES. Maar zeker wel als warmhartige ambassadeur.

Bij een notaris gaat alles tussen leven en dood over de tafel, zowel zakelijk als privé. Huwelijken en scheidingen, testamenten, fusies en overnames. Dat kan met de nodige emoties gepaard gaan. Door alles goed vast te leggen bieden wij onze cliënten rust en overzicht. Dat gun ik iedereen. Ik beveel Stichting ES van harte aan omdat ik hun doelstelling een warm hart toedraag. Emotionele support voor iedereen die wel een steuntje in de rug kan gebruiken.

Ronald Bakker

Ronald Bakker is wethouder Economie, Werk en Verkeer in gemeente Waalwijk. Naast zijn functie als wethouder zet Ronald Bakker zich ook in voor goede doelen. Zo wandelde hij 900 km ter nagedachtenis aan een vriend en haalde daarmee een substantieel bedrag op voor het goede doel, daarnaast is hij als vrijwilliger verbonden aan een inloophuis. Een maatschappelijk verantwoorde wethouder die het nut en de noodzaak van Stichting ES graag uitlegt aan een ieder die hier iets meer over wil weten.

Als wethouder probeer je dagelijks zo veel mogelijk mensen te betrekken bij de beleidsvorming en uitvoering van het bestuur zodat het een gedragen beslissing wordt van alle mensen die in een gemeente wonen en werken. Ik ben trots op Stichting ES. Een initiatief dat geboren is Waalwijk met een landelijk bereik. Dat zij iedere dag weer geheel kosteloos mensen emotioneel steunen die het moeilijk hebben, vind ik een prachtig initiatief uit onze gemeenschap.

Ronald Bakker

Vrienden van ES

Naast ambassadeurs heeft ES gelukkig ook veel vrienden, die allemaal op hun eigen manier een steentje bijdragen aan onze doelstelling. Jonas is er één van.

Jonas Brøg

Jonas Brøg – drummer, singersongwriter, producer en mixer – geboren in Kopenhagen. Hij startte zijn carrière als drummer van Nederlandse bands als Relax, Beef en Postmen voegde zich daarna bij de Amerikaanse band Sister Sledge voor een aantal wereld tournees. Ook betrad hij het podium met artiesten als Westlife (UK) en Gloria Gaynor (US).

Jonas weet uit ervaring dat hulp vragen in moeilijke tijden niet gemakkelijk is maar wel enorm belangrijk. Zelf heeft hij gedeald met depressieve periodes. Nu hij zich weer beter voelt heeft hij een lied geschreven over zijn proces en over de liefde: that feeling. Wat hij wil zeggen tegen mensen die het moeilijk hebben: “Stichting ES biedt een luisterend oor, biedt hulp. Alsjeblieft, pak dat aan.”